Контрольні роботи 8А, 8Б клас


                                                       Українська література
                                        Контрольна робота "З української прози"
                                               
                                          8А клас- 27.04.2020 р
                                         8 Б клас - 28.04.2020 р
                              Інструктаж із виконання контрольної роботи.
1.                  Приготуйте аркуш у лінію.

2.                  Зверху запишіть своє прізвище, ім’я, клас.

3.                  Нижче напишіть дату та вид роботи:

                                                 Двадцять сьоме квітня
                                                     Контрольна робота
                                                    З української прози        

4.                  Оберіть та запишіть свій варіант (як ви сидите за партами в школі)

5.                  Уважно прочитайте завдання свого варіанту.

6.                  Виконуйте завдання спочатку на чернетці, а потім  - у чистовику.


7.                  Уважно читайте завдання до кожного питання, ретельно перевіряйте написане.

8.                   Зробіть фото виконаної роботи та перешліть учителю.

9.           Аркуш із виконаною контрольною роботою вкладіть у робочий зошит з 
              української мови. Після карантину цю роботу здасте вчителю (тобто мені)

                  Не хвилюйтеся, працюйте спокійно. Часу на роботу вистачить.
                                                       Бажаю всім успіху!


                                                                                         ВАРІАНТ I
                                                         Початковий і середній рівні
                1. Моральний урок дідів з оповідання О. Довженка „Ніч перед боєм” 
                                 для     молодих бійців полягав у тому, що
            А вони попалили всі човни й зірвали ворогові переправу
            Б перевернули човни й загинули разом із ворогами
           В зробили засідку й побили багато ворогів
           Г мужньо витримали знущання ворогів і не видали партизанів
            2. Кого діди Платон і Савка ставили за приклад бійцям, що відступали?
            А Кармалюка
            Б Гонту, Залізняка
           В своїх синів
            Г самих себе
           3. Кульмінацією у творі Н. Бічуї „Шпага Славка Беркути” є
               А поєдинок на шпагах Юлька та Славка
              Б суд над Славком
             В привід хлопця, який назвався Вернутою, до дитячої кімнати міліції
             Г спізнення Славка на театральну виставу до Лілі
         4. У невинуватість Славка вірили
            А тренер, Лілі
            Б Стефко та Юлько
           В класний керівник і директор школи
           Г інспектор дитячої кімнати міліції, Надія Григорівна
         5. Кінь Шептало з оповідання В. Дрозда пишався
         А своєю силою, красою, незвичайністю
          Б тим, що він був чемпіоном з бігу
          В своїми предками — цирковими кіньми
         Г тим, що його любив конюх і підгодовував смачненьким
    6. Хто подарував Славкові шпагу?
       А. Тренер.     Б. Батько.       В. 7-Б клас.            Г. Юлько.
               
                        Достатній рівень
     7. Визначте проблематику повісті  Н. Бічуї „Шпага Славка Беркути”:
     8.  Установіть відповідність: 

                              Герой                         Учинок
              1.Славко Беркута                   А) Рятує сороку з переламаним крилом
             2. Стефко Вус                          Б) Страждає через недовіру однокласників
             3. Юлько Ващук                      В) Вірить у невинність Беркути
             4. Лілі Теслюк                        Г) В міліції називає чуже прізвище замість свого
                                                              Д) Не боїться пити вино на вулиці.
                                         Високий рівень
                    Оберіть одну із тем і розкрийте її. 
                       Напишіть міні-твір (6-7речень)
               1. Висловіть свої судження про необхідність виховання патріотизму.  
                  Можливо, воно не потрібне в нашому глобалізованому світі?
           (за оповіданням  О. Довженка «Ніч перед боєм» та власними спостереженнями) 
             2.  Доведіть або спростуйте  думку: 
                  «Вміння зберігати власну індивідуальність – важлива риса характеру  
                                                                людини» (за творами В. Дрозда).

                                                              ВАРІАНТ II
                                             Початковий і середній рівні
                     1.Молоді бійці з оповідання О. Довженка перед своїм 
                          першим боєм запитали в командира Петра Колодуба
                   А звідки він бере мужність і сили
                   Б що робити, коли ворога набагато більше й він краще озброєний
                  В чому не можна відступати Г що робити при пораненні
              2. Дід Платон з оповідання О. Довженка „Ніч перед боєм” 
                       лаяв відступаючих наших бійців
              А за невміння користуватися зброєю, влучно стріляти
              Б за невміння маскуватися, рити окопи
              В за боягузтво, невміння та небажання захищати рідну землю
              Г за те, що забувають писати листи своїм рідним
     3. Особливостями композиції повісті Н. Бічуї „Шпага Славка Беркути” є
      А введення казкових, фантастичних елементів
      Б наявність оповідача, розповідь ведеться від першої особи
       В наявність багатьох відступів, листів, снів
        Г зміщення часових площин, різнобічний показ героїв, 
            заглиблення у психологію
       4. Юлько Ващук, герой твору Н. Бічуї „Шпага Славка Беркути”, 
           розчарувався у своєму батькові через те, що
          А той збирався до міліції заявляти на Славка за поранення
         Б той скористався чужою працею, видавши її за свою
         В батько часто сварився з мамою Юлька
         Г не підтримував його захоплення музикою, малюванням
        5. Найбільше кінь Шептало не любив
        А їздити на базар, крутити колесо
        Б ходити з усіма кіньми на водопій
       В возити важкі вантажі — дрова, цеглу
       Г битися, штовхатися біля кормушки
        6. Через випадок з Юльком Ващуком:
          А. Беркута перестав ходити на тренування.         
          Б.  Славко уникав зустрічі з Лілі.  
           В. Беркуту виключили з секції.                                   
           Г. Беркута  тяжко захворів.
                               Достатній рівень
         7. Визначте ідею оповідання В.Дрозда «Білий кінь Шептало»
         8.  Установіть відповідність: 

                    Герой                         Учинок
    1.Славко Беркута                  А) Рятує сороку з переламаним крилом
    2. Стефко Вус                       Б) Страждає через недовіру однокласників
    3. Юлько Ващук                   В) Вірить у невинність Беркути
    4. Лілі Теслюк                     Г) В міліції називає чуже прізвище замість свого
                                                   Д) Не боїться пити вино на вулиці.

                                         Високий рівень
           Оберіть одну із тем і розкрийте її. 
                  Напишіть міні-твір (6-7речень)
               1.        Висловіть свої судження про необхідність виховання патріотизму.                                  Можливо, воно не потрібне в нашому глобалізованому світі?
             (за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм» та власними спостереженнями) 
           2.Доведіть або спростуйте  думку: «Вміння зберігати власну індивідуальність –  
                    важлива риса характеру людини» (за творами В. Дрозда).





                                                            29.04.2020     А клас, 8Б клас
                                      Контрольна робота з української мови
                        за темою     «Речення з однорідними членами»
                                                       
                                                         І варіант
1.Який спосіб зв’язку між підметами  в поданому реченні?
В ній чебреці, гречки, і пшениці, й овес напоєні теплом
(А. Малишко).
а) сполучниковий; б) безсполучниковий; в) змішаний.
2.Виділіть речення з однорідними членами:
а) Ось крамничний пшеничний несу радо хліб.   
б) Удовина хата була висока, світла й дзвінка.
в) Непересічною здається нещодавня знахідка
   в Чернігові великого давньоруського скарбу.
г) Поверніть мене до класу срібним покликом дзвінка.
3. Члени речення, які відносяться до одного й того
самого члена речення й виконують однакові
синтаксичні функції, називаються:
а) відокремленими; б) неоднорідними;     
в) однорідними;       г) уточнювальними.
4. Назвіть речення з однорідними присудками:
а) Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід,
звиває собі віночок.
б) Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів.
в) Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає.
г) З берега на берег можна добутися баржами або човнами.
5. Які сполучники вжито при однорідних членах
 в поданому реченні?
Вночі і ожеледь, і мряка, і сніг, і холод.
а) протиставні; б) розділові;  в) єднальні;  г) підрядності.
6. Виділіть речення з неоднорідними означеннями:
а) На липах з’явилося свіже  молоде  листя.
б) Прийде пісня, мов дружна весна,
     шумовита рвучка голосна.
в) Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце.
г) Одшуміли над Придесенням перші весняні грози.
7. Виділіть речення, у якому вжито
     розділові сполучники:
а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині.   
б) Хто ти, мрія чи сон?        
в) Не краса красить, а розум.      
г) Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.
8. Назвіть речення з протиставними сполучниками:
а) Гарна нивка, та чужа.   
б) Не то сон, не то забуття склепляли повіки.
в) Сінешні й хатні двері були відчинені.    
г) Мене весь час то палило, то морозило.
9. Слова, що поєднують в одну групу
    однорідні члени речення, називаються:
а) однорідними;  б) уточнювальними; 
в) узагальню вальними; г) увідокремленими.
10. Виділіть речення з узагальнювальним словом:
а) Вечірнє небо  гори  ліси  відлунюючи той
   спів  бриніли  як грандіозна чутлива мембрана.
б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени.
в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі.
г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.
11.Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові
слід поставити тире:
а) Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат
   разом одчинились і з дверей повискакували всі    
   і Карпо і Лаврін і Кайдашиха і Мелашка.
б) Тиша була наповнена всякими звуками
   і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух.
в) Широка синя стрічка  в материному очіпкові біла сукня
 на дочці червоний бант у косах  усе так налякало студента,
 що він сидів як на шпильках.
12.Визначте речення,
 у якому при узагальнювальному слові
слід поставити двокрапку:
а)На річці в лісі у полі усюди німо тихо.
б) Найменший шерхіт луск гіллячки шум
пташиного крила усе резонувало тут
надзвичайно лунко, чисто повноголосо.
в) Ураз усе покращало біля мене
 і ясени з блакитними тінями і нагорблена
клуня з чотирма вітрами і скрипливі ворота.



ІІ варіант
1.Визначте речення з однорідними підметами:
а) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну.
б) Ще не вмерла України і слава, і воля.
в) Світе тихий, краю милий, моя Україно.
г) Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка,
ні вишневого садка.
2. Визначте речення з однорідними присудками:
а) Мандрували гайдамаки лісами, ярами.
б) Недавно, недавно у нас в Україні старий
Котляревський отак щебетав.
в) Скуйовдить вітер пишну гриву, посипле листя в срібло рік.
3. Визначте речення з однорідними додатками:
а) І квіткою, й калиноюю цвісти над ним буду.
б) Тут Стугни плин малює вічну карту, де батько, й дід,
 і дядько мій косив.
в) А море знай собі гуляє, і не кипить, і не горить.
4. Визначте речення з однорідними означеннями:
а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним
     промінням на київські гори.
б) Весь вишгородський широкий шпиль був
 ніби помережаний смугами розкішних зелених городів.
в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!
5. Визначте речення з неоднорідними означеннями:
а) А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом,
 уся гора вкрита розкішними килимами ярини.
б) Збирають світлі, золоті меди веселок  прозорі бджоли.
в) А з поля йшла, струнка і тонковида,
ще несвідома чарівничих зваб, богиня квітів,
юная Хлорида, у жовтому віночку із кульбаб.
6. Визначте речення з однорідними обставинами:
а) Річка синіє, зітхає, сміється.
б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети.
в) Легка, біла, прозора постать, що з обличчя
нагадує Мавку, з’являється над Лукашем.
7. Виділіть речення з єднальними сполучниками:
а) А внизу, з-під палуби, лине сумна,
неголосна, зате рідна, українська пісня.
б) Спинився – волошка чи не волошка
вистромила голівку з-поміж колосочків.
в) Розцвітай же, слово, і в родині, і у школі,
й на заводі, і у полі пречудесно, пречудово – розцвітай же, слово.
 8. Виділіть речення з розділовими сполучниками:
а) Усі мости в цій країні були дерев’яні,
через що людям захожим, або чужинцям, або мандрівникам,
 або завойовникам здавалося, ніби тут і зовсім немає мостів.
б) Небо внизу над лісами делікатно блакитне,
а подекуди лиснюче й прозоре.
в) Солов’ї, ці невтомні співці весни й кохання,
заливисто перетьохкуються у вербах.
9. Виділіть речення з протиставними сполучниками:
а) Ми за згоду, волю, віру воздамо молитву щиру.
б) За Вишгородом стоїть на Дніпрі сиза, проте
з жовтим сутінком імла.
в) Які неповторні шляхи випрядає нива: вона то стрясне
 дужими й м’якими крилами, то враз відкинеться назад, стихне.
10. Яким членом речення виступає узагальнювальне слово
 в поданому реченні?
Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.
а) присудком; б) додатком; в) обставиною;  г) підметом.
11. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити тире:
а) Папери були скрізь   і на столі і на полицях і навіть
стіни були обліплені ними.
б) Люльок чи не півсотні розвішано в старого на стіні
 і прості і химерні та чудні і куці й довгі.
в) На вудлищі гнучкім прозора волосінь та
білий поплавець та залізний гачечок ото і зброя вся.
12. У якому реченні при узагальнювальному слові слід
 вжити двокрапку:
а) І темний гай і Дніпр дужий і високі гори небо  зорі добро
 люди і лютеє горе все пропало.
б) Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила
 магічний відголосок рими в говірці рідного села.
в) Вівса пшениці ячмені все зіллялось в одну могутню хвилю.



                                       13.05 2020
       Семестрова контрольна робота
      8А -  12.00-12.30 год
        8Б     - 12.45-13.15 год



Завдання:
1. Запишіть дату, вид роботи, назву диктанту.
2. Запишіть під диктовку диктант. Перешліть виконану роботу вчителеві.
3. Не забудьте перевірити диктант на орфографічні та пунктуаційні помилки.


                                                             Диктант 
                                                         Бабин город





8А клас -    здати роботу до 13.00 год
8Б клас  -   здати роботу до 13.45 год




14.05.2020   8Б клас
15.05.2020    8А клас

Тема. Семестрова контрольна робота.
Контрольний твір.
Мій улюблений літературний персонаж


 Інструктаж до виконання
1. Приготуйте аркуш паперу в лінію.
2. Запишіть дату та вид роботи:
                                                         травня
                               Семестрова контрольна робота
                                                   Твір
                            Мій улюблений літературний персонаж

3. Згадайте, який вивчений на уроках української літератури твір
 вам найбільше сподобався (оповідання, повість, поема, новела...)
Важливо! Аналізуємо твори, вивчені в ІІ семестрі.
4. Перегляньте його у підручнику.Спробуйте відновити в пам'яті його зміст,
згадайте персонажів твору. Оберіть найулюбленішого.
5. Сформулюйте тезу, чому саме цей персонаж припав вам до душі.
6. Подумайте, чому навчає нас обраний вами твір.
7.Які висновки ви зробили, прочитавши його.
8. Не забувайте, що ваше висловлювання повинно мати чітку структуру твору-роздуму.
9. Початок, основна частина, кінцівка повинні роз'єднуватися абзацами.
10. Обсяг твору : 1 - 1,5 сторінки.

                  Орієнтовний план до твору ''Мій улюблений літературний герой''

1.Назва твору.
2. Прізвище, ім’я персонажа.
3.Місце проживання. 
4.Вік. 
5. Батьки, рідні.
6.Риси характеру. 
7. Поведінка, вчинки.
8.Стосунки з однолітками, дорослими, рідними.

9. Що саме мені подобається у цьому персонажі?
3.Чи хотів(ла) би я мати собі такого друга(подругу)?

 Увага! Перешліть контрольну роботу до суботи (16.05.2020)

П

  

Комментариев нет:

Отправить комментарий